Біологічна
освіта має сприяти: становленню загальної культури школяра, вихованню
особистості, яка усвідомлює власну відповідальність перед суспільством за
збереження життя на Землі; формуванню екологічної культури; зміцненню духовного
і фізичного здоров’я кожної конкретної людини.
Мета біологічної освіти досягається у процесі
вивчення шкільного предмета “Біологія”, функцією якого є формування у школярів ключових
компетенцій, яких потребує сучасне життя.
Шкільний
предмет “Біологія” належить до освітньої галузі “Природознавство”, яка
передбачає формування в учнів цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову
картину світу, роль і місце людини в природі.
Завдання
шкільного
предмета “Біологія”:
•
формування в учнів знань про принципи функціонування і
структуру біологічних систем, їх онто- і філогенез, взаємозв’язки між біологічними
системами, середовищем; оволодіння методологією наукового пізнання;
•
розвиток умінь встановлювати гармонійні стосунки з
природою на основі поваги до життя як найвищої цінності та всього живого як
унікальної частини біосфери;
•
мотивація здорового способу життя, що включає: дати учням
поняття про здоров’я, форми і методи його формування, збереження і зміцнення,
показати значення складових здоров’я, дати можливість учням визначитися в
правильності чи хибності ставлення до власного здоров’я, залучити учнів до
мислення, обговорення і здобуття інформації про шляхи передачі та ступені
ризику зараження ВІЛ, профілактику ВІЛ-інфікування;
•
формування умінь застосовувати теоретичні знання з метою
професійного самовизначення у прикладних сферах людської діяльності (медицина,
агропромисловий комплекс, промисловість, біотехнологія, фармакологія,
психологія, педагогіка тощо);
•
розвиток розумових здібностей та якостей особистості
(пізнавального інтересу, спостережливості, уяви, уваги, пам’яті, теоретичного
стилю мислення), прагнення до самоосвіти, самопізнання, самовдосконалення,
самооцінки, самореалiзації у різних видах діяльності;
•
оволодіння технологією прийняття рішень, вільного вибору
і дій у різних сферах життя;
•
становлення наукового світогляду; формування емоційно-
ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських
духовних цінностей.
Зважаючи на
цілісність і системність живої природи, навчальний матеріал вибудовується в
програмі за лінійно-концентричним принципом і генерується навколо змістових
ліній, в основі яких закладені рівні організації живого:
•
молекулярно-клітинний рівень;
•
організмений рівень;
•
надорганізмені рівні;
•
різноманітність органічного світу; історичний розвиток;
•
методи наукового пізнання.
Зміст
навчального предмета “Біологія” в основній школі розподіляється за роками
навчання таким чином:
7-й
клас.
Розділи: І - “Рослини”, II - “Різноманітність рослин”, III - “Гриби та
лишайники”, IV - “Бактерії”, V - “Організми і середовище існування”.
8-й
клас.
Розділи: VI - “Тварини”, VII - “Різноманітність тварин”, VІІІ - “Організми і
середовище існування”.
9-й
клас.
Розділ ІХ - “Людина”, Х - “Біологічні основи поведінки людини”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий